My train collection

Фотографии моделей из наших коллекций.
Сообщение
Автор
Аватара пользователя
GuntisK
Сообщения: 103
Зарегистрирован: Вт дек 25, 2012 8:16 pm
Имя: Гунтис
Откуда: Латвия, поселок Мердзене
Благодарил (а): 28 раз
Поблагодарили: 4 раза

Re: My train collection

#181 Непрочитанное сообщение GuntisK »

Swede писал(а):
Пт мар 02, 2018 2:53 am
Something slightly odd today. A new country, a new locomotive. One without a motor. České Dráhy 230 059-8, produced by Edition Atlas.
Looks a very nice model indeed- was looking to buy it some time ago. I have BR103 and E19 from Atlas- must say they have outstanding quality for the price. Do You have another photos with České Dráhy 230 059-8? :)

Swede
Сообщения: 187
Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
Благодарил (а): 20 раз
Поблагодарили: 5 раз

Re: My train collection

#182 Непрочитанное сообщение Swede »

старина_U писал(а):
Ср мар 07, 2018 11:29 pm
If you try to use real ChME3 with real 10 coaches, - you should have a very low speed. Because power of ChME3 is 1300hp; and gross weight of 10 coaches - 1100-1200 tonn. ChME3 must have max. speed near 25-50 km/h only. In real railway - it's not good.
I meant coaches. A green ЧМЭ3 with 10 coaches. He is aware that it's incorrect, but he hasn't found any other locomotives to pull his coaches with. He seemed a bit jealous when I first showed my ТЭП70, but he didn't seem very interested when I told him where I bought it.

So for now, I think he's going to stick with that combination no matter what I tell him.
GuntisK писал(а): Looks a very nice model indeed- was looking to buy it some time ago. I have BR103 and E19 from Atlas- must say they have outstanding quality for the price. Do You have another photos with České Dráhy 230 059-8? :)
It is a very nice model, indeed. Unfortunately I do not have any other pictures of it, and right now it is taken apart because I'm looking at putting a motor in it, and wanted to see what I would have to do. I could put it together and take a few pictures of it later this week if you would like?
I don't always post in Russian, but when i do, i use Google Translate. :P

My Youtube channel.

Аватара пользователя
старина_U
Сообщения: 9072
Зарегистрирован: Чт апр 24, 2008 12:04 am
Откуда: оттуда... з Масквы...
Благодарил (а): 11 раз
Поблагодарили: 98 раз

Re: My train collection

#183 Непрочитанное сообщение старина_U »

AlexK писал(а):
Чт мар 08, 2018 12:49 am
Старинушка, coach это обычно пассажирский вагон... Это какие-такие пассажирские вагоны имеют вес 110-120 тонн :shock: ??? А грузовой вагон чаще называют car, но опять же - мне лично трудно представить четырехосный вагон весом даже брутто 110-120 т на наших дорогах.
Дружище Алекс, про "coach" и "car" я в курсе... ;) Это, как портвейн 777, конфеты "Мишка косолапый"... и тэдэ, - вкус, знакомый с детства... :roll: :mrgreen:

Про вес... Да, ща глянул... Написал сильно не подумав.
Пассажирский купейник с кондиционерами, пассажирами и контрабандной водкой в багаже; с прочими кунштюками весит 65 тонн. Помойный плацкартник без фарша - 55т. Значит 10х65=650 тонн. Что для ЧМЭ3 - немало для поездной службы, где надо держать скорость не 60, а 100-120км/ч. На манёврах - там на гору пердячим паром, со скоростью 10-15км/час, или из парка в парк, один ЧМЭ3 берёт за раз и 2000-3000 тонн; а где станционные пути на сортировочную горку под уклон, там и все 3500. Или загоняют второй тепловоз.
Со станции Солнечная, ежедневно, с технической стоянки ЧМЭ3 забирает 25 вагонов на Киевский вокзал (по тормозной справке - 1800, или 1900 тонн, не помню точно).
Во-первых: откачивает тормоза долго; компрессор-то один, с малюсенькими горшочками.
Во-вторых: пути в Солнечной имеют маленький уклончик в сторону Москвы (где можно набрать скорость 15-20 км/час, затем от выходных стрелок Солнечной до тоннеля ветки от Очаково-товарной - небольшой подъёмчик (скорость падает до 12-15 км/час на 8 (последней) позиции контроллера). А потом.... 5-7км/час переваливаешь тоннель перед станцией Очаково-1 и контроллер на 0. Всё. До Москвы уклон: тормозишь с 60 км/час 3 раза.
:mrgreen: Не будешь тормозить, - приедешь на пристань речного теплоходика на Москве-реке... Подобное уже бывало в конце 1980х: На ст. Москва-сортировочная-Киевская тепловоз с полувагонами с песком без включённых тормозов решили переставить на другой путь не через ветку на Потылиху (подъём), а рядом, через соединительный путь (уклон), не сказав это машинисту. Все вагоны и тепловоз потом приехали на грузовой двор за Киевским вокзалом и остановились за счёт стоявших под разгрузкой полувагонов с металлопрокатом, создав баррикаду в 3 этажа. До гостиницы "Славянская" оставалось метров 200... ;) До Москвы-реки - метров 400. :lol:
Изображение

Аватара пользователя
старина_U
Сообщения: 9072
Зарегистрирован: Чт апр 24, 2008 12:04 am
Откуда: оттуда... з Масквы...
Благодарил (а): 11 раз
Поблагодарили: 98 раз

Re: My train collection

#184 Непрочитанное сообщение старина_U »

Swede писал(а):
Чт мар 08, 2018 1:26 am
...He seemed a bit jealous when I first showed my ТЭП70, but he didn't seem very interested when I told him where I bought it.
:lol: :lol: :lol:
This is a mask. It's terrible to get involved with these russians... :mrgreen:
:mrgreen: Show him this pict.:
1_OYcYttJNGQSshNm5HKRx-g.jpeg


All humans - the same. We can watch alike behavior between us. ;)


So for now, I think he's going to stick with that combination no matter what I tell him.
His choice!
His decision...

But, you have hard chance to be expert by Russian railways, cause if you'll wish. ;)
Изображение

AlexK

Re: My train collection

#185 Непрочитанное сообщение AlexK »

старина_U писал(а):
Чт мар 08, 2018 5:07 pm
All humans - the same. We can watch alike behavior between us.
When I've fished on Mörrum, most of other fishermen have tried to speak Swedish with me... I think Oskar knows where the river Mörrum is :D .

Swede
Сообщения: 187
Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
Благодарил (а): 20 раз
Поблагодарили: 5 раз

Re: My train collection

#186 Непрочитанное сообщение Swede »

старина_U писал(а):
Чт мар 08, 2018 5:07 pm
This is a mask. It's terrible to get involved with these russians... :mrgreen:
:mrgreen: Show him this pict.:

1_OYcYttJNGQSshNm5HKRx-g.jpeg



All humans - the same. We can watch alike behavior between us. ;)
Terrible, indeed. It's very addictive and expensive. :P
His choice!
His decision...

But, you have hard chance to be expert by Russian railways, cause if you'll wish. ;)
That's true. And when I find something that interests me, my brain kind of turns into a sponge, trying to suck up as much information as possible.
AlexK писал(а):
Чт мар 08, 2018 7:44 pm
When I've fished on Mörrum, most of other fishermen have tried to speak Swedish with me... I think Oskar knows where the river Mörrum is :D .
Actually, I have no idea. There's a town by that name down south, but that's all I know.
I don't always post in Russian, but when i do, i use Google Translate. :P

My Youtube channel.

AlexK

Re: My train collection

#187 Непрочитанное сообщение AlexK »

Swede писал(а):
Пт мар 09, 2018 1:40 am
Actually, I have no idea. There's a town by that name down south, but that's all I know.
This is a world's most known salmon river in Sweden, as Tana in Norway, Kola in Russia or Spey in Scotland. Very beautiful place and very interesting (but not easy) fishing. Fly fishing for salmon is my second passion after a railway modelling ;) .

Swede
Сообщения: 187
Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
Благодарил (а): 20 раз
Поблагодарили: 5 раз

Re: My train collection

#188 Непрочитанное сообщение Swede »

Aha, ok. I've never been fishing, never been into it, which might explain why I couldn't place it.
I don't always post in Russian, but when i do, i use Google Translate. :P

My Youtube channel.

Swede
Сообщения: 187
Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
Благодарил (а): 20 раз
Поблагодарили: 5 раз

Re: My train collection

#189 Непрочитанное сообщение Swede »

Picked up a package from Hungary yesterday. What was inside the package? Well, I'll show you. It was...

MÁV-START By 50 55 20-17 428-3.
IMG_20180330_181710.jpg
ACME 55109 consisting of MÁV Ap 50 55 10-67 018-3 and Bp 50 55 20-67 056-1.
IMG_20180330_181813.jpg
IMG_20180330_181909.jpg
As well as Roco 64023 consisting of GySEV Bpz 50 43 29-35 006-1 and BDpz 50 43 82-35 001-6.
IMG_20180330_182059.jpg
IMG_20180330_182214.jpg
That's all for now. But my love for Hungarian trains will keep my collection growing in the future.
I don't always post in Russian, but when i do, i use Google Translate. :P

My Youtube channel.

Swede
Сообщения: 187
Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
Благодарил (а): 20 раз
Поблагодарили: 5 раз

Re: My train collection

#190 Непрочитанное сообщение Swede »

Picked up a little eBay victory two days ago. České Dráhy Bee246 51 54 20-70 508-1 which will, eventually, roll behind my ČD 230. It just needs a motor first. So for now, it will run behind my ZSSK 754.
IMG_20180405_161223.jpg
I don't always post in Russian, but when i do, i use Google Translate. :P

My Youtube channel.

Ответить

Вернуться в «Моя коллекция»