My train collection
- GuntisK
- Сообщения: 103
- Зарегистрирован: Вт дек 25, 2012 8:16 pm
- Имя: Гунтис
- Откуда: Латвия, поселок Мердзене
- Благодарил (а): 28 раз
- Поблагодарили: 4 раза
Re: My train collection
Looks a very nice model indeed- was looking to buy it some time ago. I have BR103 and E19 from Atlas- must say they have outstanding quality for the price. Do You have another photos with České Dráhy 230 059-8?
-
- Сообщения: 187
- Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 5 раз
Re: My train collection
I meant coaches. A green ЧМЭ3 with 10 coaches. He is aware that it's incorrect, but he hasn't found any other locomotives to pull his coaches with. He seemed a bit jealous when I first showed my ТЭП70, but he didn't seem very interested when I told him where I bought it.
So for now, I think he's going to stick with that combination no matter what I tell him.
It is a very nice model, indeed. Unfortunately I do not have any other pictures of it, and right now it is taken apart because I'm looking at putting a motor in it, and wanted to see what I would have to do. I could put it together and take a few pictures of it later this week if you would like?GuntisK писал(а): Looks a very nice model indeed- was looking to buy it some time ago. I have BR103 and E19 from Atlas- must say they have outstanding quality for the price. Do You have another photos with České Dráhy 230 059-8?
- старина_U
- Сообщения: 9072
- Зарегистрирован: Чт апр 24, 2008 12:04 am
- Откуда: оттуда... з Масквы...
- Благодарил (а): 11 раз
- Поблагодарили: 98 раз
Re: My train collection
Дружище Алекс, про "coach" и "car" я в курсе... Это, как портвейн 777, конфеты "Мишка косолапый"... и тэдэ, - вкус, знакомый с детства...
Про вес... Да, ща глянул... Написал сильно не подумав.
Пассажирский купейник с кондиционерами, пассажирами и контрабандной водкой в багаже; с прочими кунштюками весит 65 тонн. Помойный плацкартник без фарша - 55т. Значит 10х65=650 тонн. Что для ЧМЭ3 - немало для поездной службы, где надо держать скорость не 60, а 100-120км/ч. На манёврах - там на гору пердячим паром, со скоростью 10-15км/час, или из парка в парк, один ЧМЭ3 берёт за раз и 2000-3000 тонн; а где станционные пути на сортировочную горку под уклон, там и все 3500. Или загоняют второй тепловоз.
Со станции Солнечная, ежедневно, с технической стоянки ЧМЭ3 забирает 25 вагонов на Киевский вокзал (по тормозной справке - 1800, или 1900 тонн, не помню точно).
Во-первых: откачивает тормоза долго; компрессор-то один, с малюсенькими горшочками.
Во-вторых: пути в Солнечной имеют маленький уклончик в сторону Москвы (где можно набрать скорость 15-20 км/час, затем от выходных стрелок Солнечной до тоннеля ветки от Очаково-товарной - небольшой подъёмчик (скорость падает до 12-15 км/час на 8 (последней) позиции контроллера). А потом.... 5-7км/час переваливаешь тоннель перед станцией Очаково-1 и контроллер на 0. Всё. До Москвы уклон: тормозишь с 60 км/час 3 раза.
Не будешь тормозить, - приедешь на пристань речного теплоходика на Москве-реке... Подобное уже бывало в конце 1980х: На ст. Москва-сортировочная-Киевская тепловоз с полувагонами с песком без включённых тормозов решили переставить на другой путь не через ветку на Потылиху (подъём), а рядом, через соединительный путь (уклон), не сказав это машинисту. Все вагоны и тепловоз потом приехали на грузовой двор за Киевским вокзалом и остановились за счёт стоявших под разгрузкой полувагонов с металлопрокатом, создав баррикаду в 3 этажа. До гостиницы "Славянская" оставалось метров 200... До Москвы-реки - метров 400.
- старина_U
- Сообщения: 9072
- Зарегистрирован: Чт апр 24, 2008 12:04 am
- Откуда: оттуда... з Масквы...
- Благодарил (а): 11 раз
- Поблагодарили: 98 раз
Re: My train collection
This is a mask. It's terrible to get involved with these russians...
Show him this pict.:
All humans - the same. We can watch alike behavior between us.
His choice!So for now, I think he's going to stick with that combination no matter what I tell him.
His decision...
But, you have hard chance to be expert by Russian railways, cause if you'll wish.
Re: My train collection
When I've fished on Mörrum, most of other fishermen have tried to speak Swedish with me... I think Oskar knows where the river Mörrum is .
-
- Сообщения: 187
- Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 5 раз
Re: My train collection
Terrible, indeed. It's very addictive and expensive.
That's true. And when I find something that interests me, my brain kind of turns into a sponge, trying to suck up as much information as possible.His choice!
His decision...
But, you have hard chance to be expert by Russian railways, cause if you'll wish.
Actually, I have no idea. There's a town by that name down south, but that's all I know.
Re: My train collection
This is a world's most known salmon river in Sweden, as Tana in Norway, Kola in Russia or Spey in Scotland. Very beautiful place and very interesting (but not easy) fishing. Fly fishing for salmon is my second passion after a railway modelling .
-
- Сообщения: 187
- Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 5 раз
Re: My train collection
Aha, ok. I've never been fishing, never been into it, which might explain why I couldn't place it.
-
- Сообщения: 187
- Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 5 раз
Re: My train collection
Picked up a package from Hungary yesterday. What was inside the package? Well, I'll show you. It was...
MÁV-START By 50 55 20-17 428-3. ACME 55109 consisting of MÁV Ap 50 55 10-67 018-3 and Bp 50 55 20-67 056-1. As well as Roco 64023 consisting of GySEV Bpz 50 43 29-35 006-1 and BDpz 50 43 82-35 001-6. That's all for now. But my love for Hungarian trains will keep my collection growing in the future.
MÁV-START By 50 55 20-17 428-3. ACME 55109 consisting of MÁV Ap 50 55 10-67 018-3 and Bp 50 55 20-67 056-1. As well as Roco 64023 consisting of GySEV Bpz 50 43 29-35 006-1 and BDpz 50 43 82-35 001-6. That's all for now. But my love for Hungarian trains will keep my collection growing in the future.
-
- Сообщения: 187
- Зарегистрирован: Вс фев 14, 2016 6:16 pm
- Благодарил (а): 20 раз
- Поблагодарили: 5 раз
Re: My train collection
Picked up a little eBay victory two days ago. České Dráhy Bee246 51 54 20-70 508-1 which will, eventually, roll behind my ČD 230. It just needs a motor first. So for now, it will run behind my ZSSK 754.