Страница 25 из 31

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:12 pm
Николай Силенко
Инструкция по уходу, обслуживанию и ремонту пылесоса Омега 7001.3-1

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:13 pm
Николай Силенко
Инструкция по эксплуатации и ремонту двухосной тележки для вагонов габарита РИЦ СССР колеи 1435 мм

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:14 pm
Николай Силенко
Инструкция по эксплуатации и ремонту двухосной тележки для вагонов габарита РИЦ СССР колеи 1520 мм

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:15 pm
Николай Силенко
Инструкция по эксплуатации, уходу, монтажу и ремонту охладителя питьевой воды типа TWK10-3

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:19 pm
Николай Силенко
Описание и инструкция по техническому уходу и ремонту установки водоснабжения

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт окт 19, 2017 8:20 pm
Николай Силенко
Руководство по обслуживанию и ремонту холодильника Кристалл-140 с холодильным агрегатом SLC-12ТА. Вагонное исполнение

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт апр 12, 2018 6:20 pm
Swede
I apologise if this isn't the right thread, but I have a question. ČSD had sleeping cars similar to these, and I was once told that sometimes their cars were used between Moscow and various European cities instead of the SZD cars. Is there any truth in that statement? Or is it based on some kind of a misunderstanding?

http://obchod.elsikor.sk/images/74763.jpg

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт апр 12, 2018 7:53 pm
старина_U
Swede писал(а):
Чт апр 12, 2018 6:20 pm
I apologise if this isn't the right thread, but I have a question. ČSD had sleeping cars similar to these, and I was once told that sometimes their cars were used between Moscow and various European cities instead of the SZD cars. Is there any truth in that statement? Or is it based on some kind of a misunderstanding?

http://obchod.elsikor.sk/images/74763.jpg
Hi Oskar,
You are near a true understanding. It is alike, but it is a bit different cars.

Compare it:

Изображение

And your's:

Изображение

1. climatic unit;
2. akk. battery box;
3. windows, roof and inner equipment...
4. brake units;
5. couplings...
etc. ...

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт апр 12, 2018 8:00 pm
Swede
Well, I did say similar, not identical. Though, I think they had nearly identical cars as well. But I'm still curious about the statement that ČSD sleepers were used between Moscow and destinations in other parts of Europe.

Again, I'm sorry if this isn't the right place to ask.

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт апр 12, 2018 8:23 pm
старина_U
Don't apologize, those questions are normal.
Do compare these cars, step-by step. Cause if you need to rebuild modell of ChSD-car to SZD-car.
If you plan to collect the SZD-train as well as Moscow-Prague (1980-90th years), or alike; you can use 1-2 CSD-cars with 3-4 SZD-cars and electric locomotive ChS7 (ЧС7) in the green+light-green livery; with numbers range of locomotive depot Moscow-Kievskaya.