Страница 2 из 2

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Сб дек 15, 2012 9:49 pm
Koivisto
Да, Филиппинские паровозы Вы нашли правильно. А на очень плохо читаемом белесом снимке - да, маллет для России. Но я не готов сказать какого года он постройки - 1914 или 1918-го . Их две партии было.
Первая партия состояла из 30 машин Балдвина для Вологодско-Архангельской линии. Их потом в 1916 году на Макинскую дорогу отправили.

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Пн дек 31, 2012 2:49 pm
Jarosch
Не знаю фото из этой ли статьи???
Может Эдуард уточнит? И было ли ещё чего?

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Пт янв 04, 2013 2:58 pm
Ершов Эдуард
Да, Ярослав, это именно та статья из английского журнала. Я давно потерял тот файл, а у тебя он сохранился !!! Ура !!!

Но больше в том журнале ничего не было. Это только 3-я страница обложки.

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Пт янв 04, 2013 6:00 pm
ak_timur
Насколько я понимаю, этот
800px-Locomotive_DONJ_12_07.JPG
никогда не строился для России, это чисто шведский вариант. завод Атлас, Стокгольм,1910г.
http://www.jtj.org/jtj_nytt/artiklar/kr ... loken.html

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Чт ноя 08, 2018 7:12 pm
Lomm

Re: Русский Маллет сохранился на Филиппинах????

Добавлено: Чт ноя 08, 2018 8:45 pm
Ершов Эдуард
Хорошие фотки, спасибо. Надо их тут сохранить на форуме, - на случай протухания ссылок:
Подпись к фотографии:<br /><br />Mallet locomotives<br /><br />A batch of 0-6-6-0 locomotives were built by Baldwin c1918 for Russia but the order was cancelled following a change in the Russian Government. Two were purchased by FMSR in 1920 and used on the Port Swettenham - Kuala Lumpur line for slow, heavy freights. They survived only for about 8 years. They had single axle plus 4-wheel bogie tenders.
Подпись к фотографии:

Mallet locomotives

A batch of 0-6-6-0 locomotives were built by Baldwin c1918 for Russia but the order was cancelled following a change in the Russian Government. Two were purchased by FMSR in 1920 and used on the Port Swettenham - Kuala Lumpur line for slow, heavy freights. They survived only for about 8 years. They had single axle plus 4-wheel bogie tenders.
Подпись к фотографии:<br /><br />Photographs reproduced with permission from the Stephenson Locomotive Society, they are thought to be from the H M le Fleming collection.
Подпись к фотографии:

Photographs reproduced with permission from the Stephenson Locomotive Society, they are thought to be from the H M le Fleming collection.
FMSR Mallet
Origin - FMSR
Builder Baldwin, USA
Cylinder - 13x22 in, 19x22 in
FMSR Number range - 1, 2
Boiler Pressure - 180 psi
Driving Wheel Diameter - 44 in
Water Capacity - 2,122 gallons
Introduced - c1920
Weight Full - 50 t
Extinct - 1930
Tractive Effort - 18,250 lb

A number of American locos were delivered between 1918-1920, including two 0-6-6-0 Mallets which were originally destined for Russia. They reputedly worked heavy freight trains between Port Swettenham (Klang) and Kuala Lumpur until 1930. The photo of Number 105 was found in the KTM Gallery, but shows a loco of the same type on the Central Railway of Peru (thanks to Zacky for this info). The other picture, from J.A. Stanistreet's book, is presumable from the FMSR archives. The fencing around the footplate is a typical Russian feature. At least one locomotive of this type worked in the Philipines on a timber railway, and has been preserved.

Read more: http://www.malayarailway.com/2009/07/fm ... z5WHp1oXXi


Вообще - красивые паровозы были, и среди пальм смотрятся даже лучше, чем среди архангельских болот... Хотя их там на Филиппинах, судя по надписи, добили до смерти за 8 лет. Это не Швейцария блин...