Страница 14 из 34

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн фев 22, 2016 9:58 am
Steamer
Ngregory писал(а):На РИЦах нулевой серии (1959-60) похоже было все же литье, но менее рельефное, чем на отечественных вагонах, и раскрашенное
Или штамповка на прямоугольной пластине (такие гербы крепили на пограничных столбах).

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт фев 25, 2016 8:03 pm
Ngregory
Swede писал(а): So the RIC cars were meant to have painted coat of arms? And the metal reliefs were most likely replacements for damaged originals?
It's the most likely reason of that disorder with arms that we see on different pictures of RIC cars.
I do know that i have seen some cars with bare metal reliefs. Maybe that's what got me confused at first?
Did you mean something like this? Originally bare metal reliefs were set on the cars built in USSR and Poland.
1.jpg
70006607.jpg
пп2.jpg

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Чт фев 25, 2016 10:25 pm
Swede
Ngregory писал(а):It's the most likely reason of that disorder with arms that we see on different pictures of RIC cars.
I guess it makes sense. You use what you have at your disposal.
Ngregory писал(а):Did you mean something like this? Originally bare metal reliefs were set on the cars built in USSR and Poland.
1.jpg
70006607.jpg
пп2.jpg
Well, that kind of coat, or atleast something similar, but on Görlitz cars. I think that that was what got me confused. But anyway, i think i understand the situation. The RIC cars were delivered with decals or painted coat of arms, but if those were damaged in any way and needed replacements, they took what was available.

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Ср мар 02, 2016 11:26 am
Jarda
Werner Dienert
Eisenbahn wagen TRANSPRESS 1977

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Ср мар 02, 2016 12:20 pm
A.C.
Обозвали "типом 70-го года", фотография вагона 69-72 года с кондиционером, схема вагона 73-75 без кондиционера, он же описывается и в тексте. Свалили в одну кучу.

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн мар 07, 2016 1:08 pm
Jarda

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн мар 07, 2016 1:16 pm
Koivisto
То есть на Чешских дорогах были такие же РИЦы как и у СЖД?

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн мар 07, 2016 6:31 pm
Ngregory
Да, были обычные RIC и служебные салоны. И те, и другие использовались почти исключительно для поездок в СССР/Россию, на внутренних маршрутах не задействовались.

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн мар 07, 2016 6:36 pm
Wetal16
Ngregory писал(а):и служебные салоны.
A вот с этого момента пожалуйста по подробней). Речь идет о подобном салоне о котором писал локотранс?

Re: Вагоны RIC завода Гёрлиц постройки 67-83 гг.

Добавлено: Пн мар 07, 2016 7:59 pm
Ngregory
Да, что-то подобное. Подробностей планировки, увы, не знаю.