Фотографии из архивов
- Василий
- Модератор
- Сообщения: 9411
- Зарегистрирован: Чт мар 06, 2008 9:03 am
- Имя: Василий Васильчиков
- Откуда: Северо-западное Болото
- Благодарил (а): 337 раз
- Поблагодарили: 435 раз
- Контактная информация:
Фотографии из архивов
Во многих зарубежных архивах есть фотографии России, росийских жд и просто жд. Предлагаю закидывать ссылки сюда. Как правило везде есть поиск по изображениям, ключевые слова вроде russia train railroad и т.п.
Duke University Libraries http://library.duke.edu/digitalcollections/ поискать по словам Russia Train и т.п.
New-York Public Library http://digitalgallery.nypl.org/nypldigi ... ssia+train
University of Wisconsin & Milwaukee http://www4.uwm.edu/libraries/digilib/a ... /index.cfm
(А вот это вообще в нашу тему! http://collections.lib.uwm.edu/cdm4/ite ... OX=1&REC=1 )
Duke University Libraries http://library.duke.edu/digitalcollections/ поискать по словам Russia Train и т.п.
New-York Public Library http://digitalgallery.nypl.org/nypldigi ... ssia+train
University of Wisconsin & Milwaukee http://www4.uwm.edu/libraries/digilib/a ... /index.cfm
(А вот это вообще в нашу тему! http://collections.lib.uwm.edu/cdm4/ite ... OX=1&REC=1 )
In der Grosse Familie nicht der клювом клац-клац!
--------------------------------------------------------------------------
Не натягивайте сову на глобус!
--------------------------------------------------------------------------
Не натягивайте сову на глобус!
- Ершов Эдуард
- Сообщения: 2624
- Зарегистрирован: Пн мар 31, 2008 6:29 pm
- Имя: Эдуард Ершов
- Откуда: Швейцария
- Благодарил (а): 92 раза
- Поблагодарили: 292 раза
Re: Фотографии из архивов
Может быть баян, но на всякий случай упомяну ссылку: http://trains-worldexpresses.com/500/505.htm (там нужно листать стрелками внизу страницы). Кое-какие фото, касающиеся нас, показались интересными. Подписи под фото тоже бывают интересными. Да и сам текст на сайте - содержательный для исследователей истории международных поездов....
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-16m.jpg)
Estonian A.k 21, ex-Russian Ad (coll. Emil Konrad)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-12m.jpg)
Express on broad-gauge, class Sks ex-Russian S, western and Russian profile cars, Riga 1937 (L. Rutgers van Rozenburg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-14m.jpg)
Express on broad-gauge, freight engine class Pk or Pkp ex-Russian group O, blue Russian "soft" sleeper and Russian van Riga - Moscow, Riga 1937 (L. Rutgers van Rozenburg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-02m.jpg)
The regular "State Train" Moscow - Omsk
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-04m.jpg)
Library aboard the "State Train" (old Russian publication)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-06m.jpg)
The "International", CIWL's Siberien-Express, freight engine group O, Omsk 1902 (coll. Roger Commault, Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/503-04m.jpg)
Nord-Express on broad gauge Wirballen - St. Petersburg, 1903 (G.G. Bain, coll. Opladen and Dr. Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/503-08m.jpg)
Mail train Helsinki (Helsingfors) - St. Petersburg, series A3 no.19, Jarvela, Dec. 1884 (VR Rautatiemuseo)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/501-02m.jpg)
Stalin's special for his travel to the Potsdam conference, Alco diesel DA20-27 (assisted by Russian steam locomotive E1387) on broad gauge at Potsdam in 1945 (Railway Gazette International)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-10m.jpg)
Lithuanian Pacific Gp from Skoda on standard-gauge, Daugavpils c.1942 (J.B. Kronawitter)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-02m.jpg)
Kurier 1 or 2, ex-CIWL 1st class sleeper, now with Soviet label, according to George Behrend at Manzhouli in 1924 (coll Roger Commault, Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-04m.jpg)
"Lux" at Sochi station (according to a description from 1946), probably the only photograph of Stalin's top-secret special Blue Express from 1933 (coll. Georg Kleine)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-06m.jpg)
A rare picture of the 2-8-4 type "Josef Stalin" class, no. IS 20-227, at Roslavl near Bryansk during German occupation in 1943 (coll. Heribert Schroepfer)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-08m.jpg)
A Christmas holiday train for German soldiers during WWII with DR and formerly Prussian 3rd class cars on standard gauge at Dzankoi, Krym, running to the border station (DB Verkehrsarchiv)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/507-04m.jpg)
Ussuri railway sleeping car, leased by CIWL, in Manchuria 1930 (coll. Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/508-04m.jpg)
CIWL sleeper 2033, built in 1909 for the Transsiberien, at Mukden on October 21, 1931 (?), being transferred to China (coll. Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-01m.jpg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-02m.jpg)
The festive arrival of a train with Red Army soldiers , hauled by a Su class engine, at Moscow in 1945 (ADN)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-04m.jpg)
The first Soviet express Moscow - Berlin with a "soft" sleeper ex-CIWL from Ober-Wolga 1909, arriving on broad-gauge at Berlin Schlesischer Bahnhof (Berliner Zeitung June 29, 1945)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-06m.jpg)
"Kolonnenlok" class 01 with a train described as "Blauer Express" in Berlin (Funk-Illustrierte Mai 13,1951/ coll. Heribert Schroepfer) А вот это я не понял - BR-01 что ли ? Нифига себе раскрасочка - тема для конверсии...
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-08m.jpg)
DR sleeping-car WLAB 10303 from 1951 for the Blauer Express Berlin - Brest (VEB Waggonfabrik Goerlitz, coll. Wolfgang Theurich)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-01m.jpg)
Soviet military express Magdeburg - Brest, German 132 539 from Soviet production, with Soviet "hard" sleepers, near Berlin, April 1991 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-01bm.jpg)
German railcar type "Leipzig" and type "Koeln", the latter being used for "Berolina" services Berlin - Brest, here "Vindobona" for Berlin, hauled by OeBB diesel 2050.01 at Vienna FJB, July 11, 1977 (Ernst Wolf)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-07m.jpg)
The late-running Moscow portion of the Nord-West-Express, consisting of a Polish car from Warsaw and the RIC type Soviet sleeper Moscow - Hoek, exceptionally steam-hauled by a DB class 042, at Rheine, May 16, 1969 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-08m.jpg)
Polones, the Polish all-sleeper train Moscow - Warsaw, approaching Warsaw in May 1986 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-10m.jpg)
D1248 Saratov - Berlin with DB diesel class 232 (ex-DR) and Russian sleepers from Voronezh, Rostov, Ufa, Omsk, Yekatarinburg, Novosibirsk and Astana, at Pillgram near Frankfurt (O), Jan. 31, 2004 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-11m.jpg)
Moskva-Express, German class 145, 4 Russian sleepers Moscow - Berlin, one St. Petersburg - Berlin and 3 Belarus sleepers Minsk - Berlin, approaching Berlin, Nov. 2003 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-12m.jpg)
Moskva-Express Berlin - Moscow (- Kazan/ - St.Petersburg) near Frankfurt (O), June 27, 2006 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-08m.jpg)
Soviet military express R1109 "Vltava" Prague - Moscow, Czech 140 022-5, the former class E499.0 and Soviet "hard" sleepers, Ceska Trebova, August 1990 (Pavel Stejskal, coll. Radko Friml)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-10m.jpg)
Soviet RIC type sleeper Rome - Moscow for the Simplon-Express, Venice, April 1971 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-11m.jpg)
D344 Kiev - Warsaw - Berlin with PKP cars from Warsaw, UZ from Kiev, Simferopol and Odessa, PKP from Krakov and Gdynia and RZD from Kaliningrad, near Frankfurt (O), June 27, 2006 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-12m.jpg)
D404 Munich - Warsaw, DB class 112, Soviet sleeper Munich - Warsaw - Kiev and Polish cars, near Dachau, Bavaria, July 1991 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-06m.jpg)
The GDR government train at Moscow Belarus station, May 7,1986
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-08m.jpg)
Wooden CIWL diner 2013, ex-series 3225-28, ex 950-955, in 1927 ferried to Finland, at Helsinki in July 1957 (John H. Price)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-10m.jpg)
Soviet express, Finnish class Tk-3 no.882, Soviet "soft" sleeper, postal van and van, Hyvinkaa, Finland n the, 50's (coll. Heribert Schroepfer)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/514-02m.jpg)
The only streamlined IS20-16 "Josef Stalin", a very rare picture (coll. J.B. Kronawitter)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/514-04m.jpg)
The record-breaking 2-3-2 no.3, the only known photograph in service, secretly taken at Kalinin, July 1957 (J.H. Price)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/515-04m.jpg)
Diesel for the Trans Mongolian main line, TE2-494 of the MTZ, Ulaanbaatar 1984 (Peter Konzelmann)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/518-01bm.jpg)
North Korean hard sleeper Moscow - Ussuryisk - Pyongyang
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-16m.jpg)
Estonian A.k 21, ex-Russian Ad (coll. Emil Konrad)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-12m.jpg)
Express on broad-gauge, class Sks ex-Russian S, western and Russian profile cars, Riga 1937 (L. Rutgers van Rozenburg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-14m.jpg)
Express on broad-gauge, freight engine class Pk or Pkp ex-Russian group O, blue Russian "soft" sleeper and Russian van Riga - Moscow, Riga 1937 (L. Rutgers van Rozenburg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-02m.jpg)
The regular "State Train" Moscow - Omsk
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-04m.jpg)
Library aboard the "State Train" (old Russian publication)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/504-06m.jpg)
The "International", CIWL's Siberien-Express, freight engine group O, Omsk 1902 (coll. Roger Commault, Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/503-04m.jpg)
Nord-Express on broad gauge Wirballen - St. Petersburg, 1903 (G.G. Bain, coll. Opladen and Dr. Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/503-08m.jpg)
Mail train Helsinki (Helsingfors) - St. Petersburg, series A3 no.19, Jarvela, Dec. 1884 (VR Rautatiemuseo)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/501-02m.jpg)
Stalin's special for his travel to the Potsdam conference, Alco diesel DA20-27 (assisted by Russian steam locomotive E1387) on broad gauge at Potsdam in 1945 (Railway Gazette International)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/505-10m.jpg)
Lithuanian Pacific Gp from Skoda on standard-gauge, Daugavpils c.1942 (J.B. Kronawitter)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-02m.jpg)
Kurier 1 or 2, ex-CIWL 1st class sleeper, now with Soviet label, according to George Behrend at Manzhouli in 1924 (coll Roger Commault, Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-04m.jpg)
"Lux" at Sochi station (according to a description from 1946), probably the only photograph of Stalin's top-secret special Blue Express from 1933 (coll. Georg Kleine)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-06m.jpg)
A rare picture of the 2-8-4 type "Josef Stalin" class, no. IS 20-227, at Roslavl near Bryansk during German occupation in 1943 (coll. Heribert Schroepfer)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-08m.jpg)
A Christmas holiday train for German soldiers during WWII with DR and formerly Prussian 3rd class cars on standard gauge at Dzankoi, Krym, running to the border station (DB Verkehrsarchiv)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/507-04m.jpg)
Ussuri railway sleeping car, leased by CIWL, in Manchuria 1930 (coll. Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/508-04m.jpg)
CIWL sleeper 2033, built in 1909 for the Transsiberien, at Mukden on October 21, 1931 (?), being transferred to China (coll. Dr. Fritz Stoeckl)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/506-01m.jpg)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-02m.jpg)
The festive arrival of a train with Red Army soldiers , hauled by a Su class engine, at Moscow in 1945 (ADN)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-04m.jpg)
The first Soviet express Moscow - Berlin with a "soft" sleeper ex-CIWL from Ober-Wolga 1909, arriving on broad-gauge at Berlin Schlesischer Bahnhof (Berliner Zeitung June 29, 1945)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-06m.jpg)
"Kolonnenlok" class 01 with a train described as "Blauer Express" in Berlin (Funk-Illustrierte Mai 13,1951/ coll. Heribert Schroepfer) А вот это я не понял - BR-01 что ли ? Нифига себе раскрасочка - тема для конверсии...
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/510-08m.jpg)
DR sleeping-car WLAB 10303 from 1951 for the Blauer Express Berlin - Brest (VEB Waggonfabrik Goerlitz, coll. Wolfgang Theurich)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-01m.jpg)
Soviet military express Magdeburg - Brest, German 132 539 from Soviet production, with Soviet "hard" sleepers, near Berlin, April 1991 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-01bm.jpg)
German railcar type "Leipzig" and type "Koeln", the latter being used for "Berolina" services Berlin - Brest, here "Vindobona" for Berlin, hauled by OeBB diesel 2050.01 at Vienna FJB, July 11, 1977 (Ernst Wolf)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-07m.jpg)
The late-running Moscow portion of the Nord-West-Express, consisting of a Polish car from Warsaw and the RIC type Soviet sleeper Moscow - Hoek, exceptionally steam-hauled by a DB class 042, at Rheine, May 16, 1969 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-08m.jpg)
Polones, the Polish all-sleeper train Moscow - Warsaw, approaching Warsaw in May 1986 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-10m.jpg)
D1248 Saratov - Berlin with DB diesel class 232 (ex-DR) and Russian sleepers from Voronezh, Rostov, Ufa, Omsk, Yekatarinburg, Novosibirsk and Astana, at Pillgram near Frankfurt (O), Jan. 31, 2004 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-11m.jpg)
Moskva-Express, German class 145, 4 Russian sleepers Moscow - Berlin, one St. Petersburg - Berlin and 3 Belarus sleepers Minsk - Berlin, approaching Berlin, Nov. 2003 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/511-12m.jpg)
Moskva-Express Berlin - Moscow (- Kazan/ - St.Petersburg) near Frankfurt (O), June 27, 2006 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-08m.jpg)
Soviet military express R1109 "Vltava" Prague - Moscow, Czech 140 022-5, the former class E499.0 and Soviet "hard" sleepers, Ceska Trebova, August 1990 (Pavel Stejskal, coll. Radko Friml)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-10m.jpg)
Soviet RIC type sleeper Rome - Moscow for the Simplon-Express, Venice, April 1971 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-11m.jpg)
D344 Kiev - Warsaw - Berlin with PKP cars from Warsaw, UZ from Kiev, Simferopol and Odessa, PKP from Krakov and Gdynia and RZD from Kaliningrad, near Frankfurt (O), June 27, 2006 (Rico Bogula)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/512-12m.jpg)
D404 Munich - Warsaw, DB class 112, Soviet sleeper Munich - Warsaw - Kiev and Polish cars, near Dachau, Bavaria, July 1991 (WS)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-06m.jpg)
The GDR government train at Moscow Belarus station, May 7,1986
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-08m.jpg)
Wooden CIWL diner 2013, ex-series 3225-28, ex 950-955, in 1927 ferried to Finland, at Helsinki in July 1957 (John H. Price)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/513-10m.jpg)
Soviet express, Finnish class Tk-3 no.882, Soviet "soft" sleeper, postal van and van, Hyvinkaa, Finland n the, 50's (coll. Heribert Schroepfer)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/514-02m.jpg)
The only streamlined IS20-16 "Josef Stalin", a very rare picture (coll. J.B. Kronawitter)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/514-04m.jpg)
The record-breaking 2-3-2 no.3, the only known photograph in service, secretly taken at Kalinin, July 1957 (J.H. Price)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/515-04m.jpg)
Diesel for the Trans Mongolian main line, TE2-494 of the MTZ, Ulaanbaatar 1984 (Peter Konzelmann)
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/518-01bm.jpg)
North Korean hard sleeper Moscow - Ussuryisk - Pyongyang
- Doctor_MB
- Сообщения: 1854
- Зарегистрирован: Пн июл 07, 2008 4:52 pm
- Откуда: Огре/Латвия
- Благодарил (а): 2 раза
- Поблагодарили: 2 раза
- Контактная информация:
Re: Фотографии из архивов
У нас на форуме это вопрос обсуждался, что и откуда.Ершов Эдуард писал(а):...А вот это я не понял - BR-01 что ли ? Нифига себе раскрасочка - тема для конверсии...
Томс Алтбергc (историк)дал следующий ответ :
- несколько паровозов серии 01 работали в немецких колоннах. Копаясь в литературе нашел и Вами выложенный снимок с подписью, которая свидетельствует, что этот снимок 01-го сделан в Германии.
В учетной картотеке паровозов НКПС/МПС паровозы серии 01 не учтены.
- старина_U
- Сообщения: 9072
- Зарегистрирован: Чт апр 24, 2008 12:04 am
- Откуда: оттуда... з Масквы...
- Благодарил (а): 11 раз
- Поблагодарили: 98 раз
Re: Фотографии из архивов
![Изображение](http://trains-worldexpresses.com/500/514-04m.jpg)
Да, этот снимок 2-3-2В сделан в депо Калинин (Тверь). Километровый столбик 483/484 стоит с южного (московского) конца локомотивного сарая. Сам паровоз стоит на пути, который называется "малая сарайная". "Большая сарайная" - путь, ближе к нам. Ещё ближе к зрителю, за краем кадра, - обгонный. Ещё ближе - I главный путь (на Москву). За спиной - сейчас зонный тупик московской электрички. Сзади-справа - здание вокзала. Пешеходного моста, который за паровозами, сейчас не существует.
- dednichipor
- Сообщения: 3340
- Зарегистрирован: Сб июл 26, 2008 10:05 pm
- Имя: Юрий Никифоров
- Откуда: Клин,Моск.обл.
- Благодарил (а): 759 раз
- Поблагодарили: 418 раз
Re: Фотографии из архивов
Случайно наткнулся на сайт:http://www.maxpenson.com/gallery.Есть интересные фото
- Ершов Эдуард
- Сообщения: 2624
- Зарегистрирован: Пн мар 31, 2008 6:29 pm
- Имя: Эдуард Ершов
- Откуда: Швейцария
- Благодарил (а): 92 раза
- Поблагодарили: 292 раза
Re: Фотографии из архивов
Спасибо. Интересная ссылка.
А есть ли у коллег версии, что это за паровоз ?
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/102.jpg)
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/101.jpg)
Видимо, какой-то американец....
А есть ли у коллег версии, что это за паровоз ?
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/102.jpg)
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/101.jpg)
Видимо, какой-то американец....
- dednichipor
- Сообщения: 3340
- Зарегистрирован: Сб июл 26, 2008 10:05 pm
- Имя: Юрий Никифоров
- Откуда: Клин,Моск.обл.
- Благодарил (а): 759 раз
- Поблагодарили: 418 раз
Re: Фотографии из архивов
Паровоз на заднем плане имеет серию "Б"
Внешне паровозы схожи,может тоже "Б"?-
- Сообщения: 1630
- Зарегистрирован: Ср май 27, 2009 1:49 pm
- Откуда: евроЗОНА
- Поблагодарили: 3 раза
Re: Фотографии из архивов
3х осник деревянный ставит в тупик- первая версия переделанный вагон 1 класса с бывш Ник жд
- Ершов Эдуард
- Сообщения: 2624
- Зарегистрирован: Пн мар 31, 2008 6:29 pm
- Имя: Эдуард Ершов
- Откуда: Швейцария
- Благодарил (а): 92 раза
- Поблагодарили: 292 раза
Re: Фотографии из архивов
Ярослав, а это что за вагончик ? Написано "Кабельный завод в Ташкенте. 50-е гг."
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/1431.jpg)
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/1431.jpg)
- Ершов Эдуард
- Сообщения: 2624
- Зарегистрирован: Пн мар 31, 2008 6:29 pm
- Имя: Эдуард Ершов
- Откуда: Швейцария
- Благодарил (а): 92 раза
- Поблагодарили: 292 раза
Re: Фотографии из архивов
Прелесть архив Макса Пенсона ! Просмотрел все. Энциклопедия, как говорится, русской жизни... мАстерская композиция, замечательная постановка света, а какие лица !... Колорит эпохи передан отлично.
А вот фотография загадочная. Написано "У нового поезда 1940-1950"....
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/1746.jpg)
А вот фотография загадочная. Написано "У нового поезда 1940-1950"....
![Изображение](http://www.maxpenson.com/photos/1746.jpg)